15 Aralık 2010 Çarşamba

Bir Röportajın Düşündürdükleri




Bir televizyon kanalının ana haberinin yapmış olduğu bir röportajı seyrederken yok artık bu kadar da olmaz dedim.

Röportajdaki insanlar kendinden utandı mı bilmiyorum. Ama ben seyrederken kendimden utandım.

Onlar sustu benim yüzüm kızardı.

Bu kadar da olmaz dedim. Yuh olsun hem de duble yuh.

Muhabir eline almış bir mikrofon ve çıkmış Taksimin meydanına soruyor.

Şu an ki Cumhurbaşkanı kim? % 70 cevap yok.

Bundan önceki kim? %  99 cevap yok.

Peki ilk cumhurbaşkanı kim. % 100 cevap yok.

Ama en ilginç suskunluk yaşayan iki kişi var dı ki, işte onlar benim yüzümü pancar gibi kızarttı ve utandım.

İki tane atama bekleyen öğretmen adayının hiçbir cumhurbaşkanının ismini bilmemesi ve ilk Cumhurbaşkanının kim olduğunu dahi bilmemesi yazıkların da ötesinde bir şey.

Ya insan şimdiye kadar Cumhurbaşkanı olan insanların isimlerini sırayla sayamayabilir. Ama ilk Cumhurbaşkanı kim onu nasıl bilemez. İlkokul 3. Sınıfta öğretilmeye başlanıyor okul hayatının boyunca her ders kitaplarında hatırlatılıyor.

Hele birde öğretmen olmuşsun ve devletin atamasını bekliyorsun. Bekleme kardeşim git kendine yüksek bir yer bul aşağıya at.

İyi ki atamanız yapılmamış ve bundan sonrada yapılmaz. Sizin öğrenci yetiştirme ehliyetiniz bence olmamalı ve bundan sonra da asla verilmemeli.

12 Eylül Askeri darbesinin amacına ulaştığını zaten biliyordum ama bunları görünce daha bir emin oldum. 12 Eylül a-politik bir gençlik ve nesil yetiştireceğim diye yola çıktı ve ceremesini fazlasıyla aldığını 30 lu yaşlarda olan insanları görünce ve ne kadar başarılı olduğunu görmemek için sanırım kör olmak lazım.

12 Eylülün ölen generalleri rahat uyuyun görevinizi fazlasıyla yaptığınızı herkes görüyor. Ve sağ olan generaller siz de rahat bir şekilde ölebilirsiniz. 12 Eylülden sonra yetişen gençlik cenazenizi kaldırmak için sırada bekliyorlar. Tıpkı Kenan Evren’i ODTÜ de ayakta alkışladıkları gibi.

NOT : Muhabirin sorduğu soruya iki kişi doğru cevap verdi. Biri Taksim meydanında ki temizlik işçisiydi. Diğeri de işçi olduğu her halinden belli olan bir vatandaştı. Televizyon kanalıda bu iki kişinin bilmesine o kadar çok sevindi ki, en az bir dakika alkış efekti koydu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder